سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم باید خدا به هنگام نعمت شما را ترسان بیند ، چنانکه از کیفر هراسان . آن را که گشایشى در مالش پدید گردید و گشایش را چون دامى پنهان ندید ، خود را از کارى بیمناک در امان پنداشت ، و آن که تنگدست شد و تنگدستى را آزمایشى به حساب نیاورد پاداشى را که امید آن مى‏رفت ، ضایع گذاشت . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 92 مرداد 17 , ساعت 7:19 عصر
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
می خواهم از واقعیتی بنویسم که حدود 30 سال پیش اتفاق افتاد؛ عباس پسر مامان بزرگه تازه شهید شده بود بماند اینکه عباس هم مثل خیلی از شهدا قبل از رفتنش می دونست شهید می شه و موقع رفتن گفته بود که دوست داره تیر به پیشانیش بخوره و شهید  بشه. می گویند خودش و تمام دوستان شهیدش از سر تیر و ترکش خوردن و شهید شدند رمز عملیات یا علی ابن ابی طالب بود؛ با اقتدا به مولایشان علی (علیه السلام) که با ضربت به سر شهید  شد.   ( توجه داشته باشید رمز عملیات را قبل از عملیات تعیین می کنند) 
 

 

 
دختر 12 یا 13 ساله ای که همیشه خودشو ملزم به دوری از گناه و قرائت قرآن و زیارت عاشورا، دعای توسل ،دعای کمیل و... می کرد و نسبت خواهرزاده شهید عباس رو داشت ناگهان گوش برزخی اش باز می شود صدای عباس شهید رو می شنوه شاید یکمی اگر بزرگتر بود به بقیه نمی گفت ولی کم کم بزرگترها فهمیدند عده ای شروع کردند ببینن راست میگه یا نه! شروع کردند به سوالاتی مثل اینکه : از شهید بپرس اون روزی که من و فلانی با اون(شهید) ناهار خوردیم ؛ ناهار چی بود؟ میگن به همه سوالات پاسخ می داد ولی باز بعضی ها باور نمی کردند دخترک کم کم آزرده خاطر شد کم کم رابطه اش را با اقوام محدود کرد الان هم رابطه اش با شهید ادامه داره ولی فکر نمی کنم دیگه کسی یادش باشه.

 

من اون موقع که این لطف الهی به اون دختر شده بود کوچک بودم ولی بعد ها که بزرگتر شدم خیلی از اون حال و هوا از اون دختر دیروز و خانم امروز سوال کردم می گفت: همیشه شهید  باهاش هست ولی وقتی معنی قرآن را می خونه بیشتر با اون صحبت می کنه ؛ و دیگر اینکه : هر وقت داره کار اشتباهی می کنه بهش تذکر می دهند؛  
اول  که شهید زنده است و نزد خدا روزی می خورد و خدا که به هر کس بخواهد بی حساب عنایت می کند
دوم خود دختر که دوری از گناه داشته و قرآن و دعا را در برنامه روزانه داشته است از  اسباب این لطف الهی اند 
این مطالب برای چند سال پیش بود که امروز نوشتم با دیدن این سایت  [ دوسـتِ شهـیدِ مـَن ] | انجمن گفتگوی دینی   دوباره یادم آمد شما هم مطالب این سایت رو بخونید و از آنجا یه دوست پسر یا دختر انتخاب کنید.
دوستی
اونوقت حالا که ماه رمضان داره تموم میشه تو هم یه دوستی داری که زیر این باران معاصی باچترش به دادت برسه. 
  زندگی شهید محمدجواد تندگویان و ارتباط او با دخترش که در سریال تلوزیونی جاودانگی آمده بود نیز از این قبیل حقایق می باشد.     

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ