سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ بندگان نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـ، کسی است که امانتدار است و در گفتارش راستگوست ومراقب نمازهای خود و واجباتی است که خداوند، بر او واجب داشته است . [امام صادق علیه السلام]
 
چهارشنبه 92 خرداد 15 , ساعت 6:53 عصر

بسم رب 14 معصوم مظلوم

شهادت مظلومانه امام موسی الکاظم(علیه السلام ) بر امام زمان(عجل الله تعالی علیه)  تسلیت باد.

علىّ بن ابوحمزه بطائنى حکایت کند:
روزى حضرت موسى بن جعفر علیه السلام از شهر مدینه به سوى مزرعه اش خارج شد؛ حضرت سوار قاطر بود و من نیز سوار الاغ شدم و حضرت را همراهى کردم .
مقدارى از شهر که دور شدیم ، ناگهان نرّه شیرى سر راه ما را گرفت ، من بسیار ترسیدم ، ولیکن شیر به سوى حضرت نزدیک آمد و با حالت ذلّت و تضرّع مشغول همهمه اى شد.
امام موسى کاظم علیه السلام ایستاد و شیر دست هاى خود را بلند کرده و بر شانه هاى قاطر قرار داد.
من به گمان این که شیر قصد حمله دارد، براى جان آن حضرت وحشت کردم ؛ و سخت نگران شدم .
پس از لحظاتى ، شیر دست هاى خود را بر زمین نهاد و آرام ایستاد و آن گاه حضرت روى مبارک خود را به سمت قبله نمود و دعائى را زمزمه نمود، ولیکن من چیزى از آن را متوجّه نشدم .
پس از آن ، شیر همهمه اى کرد؛ و حضرت آمین فرمود.
و سپس امام علیه السلام به شیر اشاره نمود: برو.
همین که شیر رفت ، حضرت نیز به راه خود ادامه داد و چون از آن محلّ دور شدیم ، به حضرت عرض کردم : یاابن رسول اللّه ! فدایت گردم ، شیر چه کارى داشت ؟! من بسیار براى جان شما و خودم ترسیدم ؛ و از این برخورد در تعجّب و حیرت هستم .
امام علیه السلام فرمود: آن شیر، همسر باردارى داشت که هنگام زایمانش ‍ فرا رسیده و درد سختى دچارش گشته بود.
لذا نزد من آمده بود که برایش دعا کنم تا به آسانى زایمان نماید و من هم در حقّش دعا کردم .
و بعد از آن که دعا به پایان رسید، به آن شیر گفتم : برو، اظهار داشت : خداوند هیچ درّنده اى را بر تو و ذرّیّه و شیعیانت مسلّط نگرداند؛ و من گفتم : آمین .(44)

چهل داستان و چهل حدیث از امام موسى کاظم علیه السلام
مؤلف : عبد الله صالحى

 

 

پیشگفتار

خلاصه حالات نهمین معصوم ، هفتمین اختر امامت

ظهور نور هدایت بین مکّه و مدینه

در گهواره و مسائل خانوادگى

کودکى دردآشنا

آفرینش مافوق تصوّر

واقعه اى حیرت انگیز در شش سالگى

دو جریان بسیار عظیم و خواندنى

نجات شخصى سرگردان از اهالى طالقان

معرفت همسر خانم کبوتر

زنده شدن گاو!

نشانه هائى از امامت

پرش نان و بلعیدن شیر

احتجاج و غلبه بر رقیب

مسافر آشنا همراه پاسخ

جزاى بد گمانى بشوهر؛ و النگوى عروس در دریا

احضار نامه از کوفه و صندوق مخفى

آشنائى به کتابهاى آسمانى و هدایت نصرانى

جبران خسارت ملخها

شناخت دینار گمشده

معرفت نجات بخش انسان است

برخورد متفاوت با افراد

برخورد با دشمن دوست نما

نابودى یا کمک و کار با ظلمه

مرگ گریه کننده قبل از مریض

انواع درد دندان و درمان آن

مناظره با هارون ؛ و فرق سادات هاشمى و عبّاسى

ادرار کجا و گناه از کیست ؟

ضرورت سبزى همراه غذا

برخورد با دشمن نادان

در مقابل خدمت و محبّت ، خیانت و جنایت ؟!

قبولى اعمال در رضایت ساربان

راهنمائى شخصیّتى مسافر و آگاه

خبر از مرگ برادر جندب و اموال نزد همسرش

دلسوزى شیر براى زایمان همسر

ارزش کار و کشاورزى

خرید همسر به عنوان مادر

معرّفى جانشین خود

هلاکت سگ خلیفه به وسیله خرما

خبر از شهادت در دوّمین مرحله

خروج از زندان و طىّ الارض

دستور خواب تا هنگام شهادت

در سوگ و عزاى هفتمین ستاره ولایت

پنج درس آموزنده ارزشمند

مدح و مناجات امام هفتم

چهل حدیث منتخب گهربار

منبع :

http://www.aviny.com/Occasion/Ahlebeit/ImamKazem/Veladat/86/40dh-kazem/Index.aspx

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ