سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدایا! به من بینش در دینت و فهم در حکمتت و فقه در دانشت عطا فرما . [امام زین العابدین علیه السلام]
 
سه شنبه 92 خرداد 14 , ساعت 3:13 عصر
کدخبر : 220
تاریخ مخابره :    1392/3/8 - 12:08

همه احکام مقام معظم رهبری برای قالیباف
فعالیت‌های تحولی و پویای قالیباف در این عرصه برای همگان مشهود است و اینجا محل بحث خدمات و اقدامات او نیست اما نکته قابل توجهی که در حکم رهبر انقلاب برای او وجود دارد، می‌تواند شاخصی برای کارآمدی او باشد. فرمانده کل قوا در حکم انتصاب قالیباف به فرماندهی نیروی انتظامی این گونه عنوان می‌کنند:با اطلاع‌ از شایستگی‌های‌ شما در مدیریت‌ کارآمد، و تعهد دینی‌ و انقلابی‌...

 

 

محمدباقر قالیباف همچون بقیه نامزدهای ریاست جمهوری کارنامه و سوابق روشنی دارد و چندان هم لازم نیست با جستجو در میان متون و صفحات اینترنتی به این کارنامه و عملکردهای وی دست یافت چراکه مدیریت وی و جایگاه‌های او برای عموم مردم ایران آشکار است و طعم تدابیر او از سال‌ها پیش برای این مردم قابل چشیدن بوده است.
 از جمله جایگاه‌های قابل توجه قالیباف فرماندهی نیروی انتظامی بود که در سال 1379 با حکم رهبر انقلاب به این سمت منصوب شد. فعالیت‌های تحولی و پویای قالیباف در این عرصه برای همگان مشهود است و اینجا محل بحث خدمات و اقدامات او نیست اما نکته قابل توجهی که در حکم رهبر انقلاب برای او وجود دارد، می‌تواند شاخصی برای کارآمدی او باشد. فرمانده کل قوا در حکم انتصاب قالیباف به فرماندهی نیروی انتظامی این گونه عنوان می‌کنند:

«با اطلاع‌ از شایستگی‌های‌ شما در مدیریت‌ کارآمد، و تعهد دینی‌ و انقلابی‌، و تجربه‌ی‌ نظامی‌، و با توجه‌ به‌ اهتمام‌ لازمی‌ که‌ از سوی‌ مسؤولان‌ کشور به‌ مقوله‌ای‌ امنیت‌ عمومی‌ می‌شود، شما را به‌ فرماندهی‌ نیروی‌ انتظامی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ منصوب‌ می‌کنم‌.»

مدیریت کارآمد قالیباف در دهه 70 برای رهبر انقلاب مشهود بوده است و امروز پس از 13 سال از آن زمان و تاکید شخص قالیباف بر کارآمدی و مدیریت جهادی می‌تواند نمایش حقیقی این مطلب باشد. جالب این جاست که رهبر انقلاب در حکم فرماندهی بعدی نیروی انتظامی یعنی سردار احمدی مقدم این چنین می‌نویسند:

«همه‌ى توانمندى و امکانات و ابتکار عمل را براى ارتقاء کیفیّت و مأموریتهاى قانونى آن سازمان با استفاده از عناصر مؤمن و انقلابى و کارآمد بکار بگیرید و دستاوردهاى ارزشمند مسئولین قبلى بویژه دوره‌ى فرماندهى آقاى قالیباف را تکمیل کنید.»

البته چند سال قبل و در خاتمه دوران فرماندهی قالیباف در نیروی هوایی سپاه، رهبر انقلاب که شهید احمد کاظمی را برای این سمت جایگزین وی کردند، در حکم شهید کاظمی این‌گونه آوردند:

«نیروی‌ هوایی‌ سپاه‌ در چهارچوب‌ وظایفی‌ که‌ برای‌ آن‌ مقرر شده‌ است‌، در دوران‌ مسؤولیت‌ سردار سرتیپ‌ قالیباف‌ به‌ شکوفایی‌های‌ بزرگی‌ دست‌ یافت‌ و امید اینجانب‌ آن‌ است‌ که‌ با مدیریت‌ و کاردانی‌ شما این‌ نیرو باز هم‌ به‌ پیشرفت‌ و اعتلای‌ خود ادامه‌ دهد و از همکاری‌ و کمک‌ فرماندهی‌ و ستاد مشترک‌ سپاه‌ همواره‌ بهره‌مند باشد.»

چنین تعابیری که رهبر انقلاب برای توصیف مدیریت  استفاده کرده است، نگاه ویژه به دوران فرماندهی محمدباقر قالیباف را بار دیگر روشن‌تر می‌کند و این مفهومی نیست به جز ماهیت کارآمدی و عقلانیت که در مدیریت او در مجموعه ناجا رخ داده است. به دلیل کارنامه قوی و بسیار مثبت قالیباف در شهرداری تهران، گاهی سوابق پیشین او به چشم نمی‌آید حال آنکه او در تمامی عرصه‌های مدیریت خود، موفق و کارآمد نشان داده است. تعامل نیروی انتظامی با نخبگان، راه‌اندازی پلیس 110، توجه ویژه به آموزش پلیس، حضور بانوان پلیس در ناجا، به کارگیری فناوری روز در عرصه نیروی انتظامی و از همه مهم‌تر تبدیل یک نهاد امنیتی ـ انتظامی به یک نهاد اجتماعی امری است که در دوران فرماندهی و مدیریت قالیباف در ناجا مشهود بوده است.

فردا 

منبع : http://hoshdarnews.ir/detail/News/220



لیست کل یادداشت های این وبلاگ