سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس دانش را بطلبد برای اینکه با دانشمندان همراه شود یا با نادانان بستیزد یا مردم را متوجه خود کند، خداوند او را داخل آتش گرداند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
جمعه 95 مرداد 8 , ساعت 9:3 عصر

به نام خدا

طولانیه ولی بخونید و نشر بدید.
قصه از اونجا شروع شد که یه آریامهر شاهنشاه بود

دلار 7 تومن بود
بنزین 6 تومن بود
گوشت کیلویی 7 تومن بود
سکه 80 تومن بود
پسته 8 تومن بود
نون سنگگ3 قرون بود
کوبیده 2 تومن بود
پاسپورتمون خیلی قوی بود
البته اینم بگما ، حقوق یه کارمند ساده از 480 تا 760 تومن بود … حقوق یه عده خیلی معدود و خاص شاید به 1000 تومن هم میرسید .
خلاصه همه چی به ظاهر اروم بود
اما …

تعداد کابره ها و مشروب فروشی ها بیشتر از کتاب فروشیا بود !

تعداد خونه های شهر نو بیشتر از بیمارستان ها بود !

تعداد دکترای هندی و بنگلادشی شاغل در ایران بیشتر از همه دانشجو هامون بود ! حالا دانشجوهای پزشکی بماند … 




تعداد ایرانی هایی که برای درمان های ساده ، به اروپا و امریکا میرفتن ، بیداد میکرد چون سطح علمی بیمارستان ها و دکترهامون اینقده داغون بود که کسی جرات نداشت سراغ دکترای هندی بیاد

مرگ و میر نوزدان و مادران در زمان ممد رضا 111 نفر در 1000 نفر بود !!!! فاجعه بهداشتی یعنی همین که 10 % مرگ و میر مادر و نوزاد وجود داشته باشه !! 
امید به زندگی هم 58 سال بود که بازم ای داد و ای هوار !!!!!



میگن ما چهارمین ارتش قوی دنیا بودیم ، اما تعداد مستشاران نظامی ارشد امریکایی مشغول در ایران ، از فرماندهان ارشد همین ارتش قوی ، بیشتر بود . 20هزار نفر مستشار امریکایی !!!! خدایی خیلیه هااااا…


حکومت شاه هیچ مدل تولید نظامی بومی و فناوری دفاعی داخلی نداشت . حتی یه سیم خاردار ساده رو هم از یوگوسلاوی و شوروی سابق وارد میکرد . تمام ادوات نظامی ما وارداتی و صنایع پیشرفته زیر نظر امریکا و بدست مستشارهای امریکایی اداره میشد .

مراسم جشن و شادی برای اعیاد اسلامی که کلا برا مردم نامفهموم بود ، عزاداری محرم و صفر هم باید زیر نظر شهربانی یا ژاندارمریا برگزار میشد که مبادا حرفی از ظالم و مظلوم زده نشه ، مجالس عزاداری بقیه اهل بیت هم که اصن خبری ازش نبود . اگرم کسی میخواست مجلسی بگیره ، از ترس اینکه شهربانی یا ساواک بهش گیر نده ، کلا بی خیال مجلس عزا میشدن …



3 مرداد 1343 ، قانون کاپیتولاسیون ( حق توحش ) امضا شد … ارزش شاه سرزمین پارس از یه سگ امریکایی کمتر شد و این یعنی یه آشپز یا راننده امریکایی میتونست براحتی شاه ایران زمین رو زیر بگیره و بره توی امریکا و طبق قانون امریکا محاکمه بشه . در مقابل شاه ایران هم اگه یه سگ امریکایی رو زیر میگرفت ، باید میرفت امریکا محاکمه میشد ، طبق قانون امریکایی ها ، چون ما رو متوحش میدونستن !!!!!!!! شاه این مملکت ، عزت و شرف و شخصیت و جایگاه و جلال و جبروت و شوکت و عظمت و وقار و ناموس یه آریایی رو یه جوری لگدمال کرد که هیچ شاهی تاحالا برا کشورش نکرده بود . سند بردگی ملت رو خیلی راحت امضاء کرد . 


نماینده شاه به قم رفت و این پیام را به آقای خمینی داد : آمریکا به منظور کسب وجهه در میان مردم ایران با تمام قدرت فعالیت می‌کند ، پول میریزد و از نظر قدرت در موقعیتی است که هرگونه حمله به آن ، به مراتب خطرناک تر از حمله به شخص اول مملکت است ، اگر نطقی ایراد میکنید باید خیلی مواظب باشید که به دولت آمریکا برخوردی نداشته باشد ، چون دولت اعلا حضرت با عکس‌العمل تند و شدید آمریکا مواجه میشود .هر چه خواستید بگویید ، حمله به جناب اعلاحضرت چندان مهم نیست ، اما به دولت آمریکا کاری نداشته باشید !!!



نفت ایران به پایین ترین قیمت ممکن در همه تاریخ خودش ، به اولین دشمن مسلمونا ، یعنی اسراییلی که در حال جنگ با مسلمونا بود فروخته شد تا خدایی ناکرده اسراییل شکست نخوره … چون عراق و عربستان و کویت نفتشون رو به روی اسراییل بستن و نفت ایران با قیمت تقریبا صفر به سمت تلاویو سرازیر شد .
از اون طرف به عنوان پاداش ، شدیم ژاندارم منطقه خلیج فارس یعنی شاه ایران شد سگ نگهبان امریکا در منطقه … تازه افتخار هم میکرد .



بعد از جنگ شش روزه اعراب و اسراییل که بازار نفت به سمت و سوی عادی خودش برگشت ، درامد شاه از فروش نفت وحشتناک بالا رفت ، یه جوری که شاه بارها گفته بود : اینقدر خزانه مملکت پول داره که نمیدونیم چیکار کنیم !!! توی این فوران پول ، یک کیلومتر به اتوبان ها و تونل ها و پل ها و جاده های این مملکت اضافه نشد که هیچ ، حجم سفرهای تفریحی ممدرضا جون و فک فامیلش به فرنگ و عیاشی ها و خوش گذرونی هاشون با پول ملت تا جایی رسید که اشرف توی خاطراتش میگه : یه شب مبلغ یک میلیون دلار رو توی ” کازینو مونت کارلوی پاریس” سر قمار باخت دادم !!!!! ( درآمد ماهی 500 تا 700 تومنی یه کارمند رو در نظر بگیر ، حالا یک میلیون دلار اون موقع رو حساب کن !!!!

منبع : http://www.afsaran.ir



لیست کل یادداشت های این وبلاگ